6 najlepszych muzycznych celów marketingowych, które muzyk powinien osiągnąć

#image_title

Zdjęcie autorstwa Startaê Team na Unsplash.

Przemysł muzyczny szybko się zmienia we współczesnym cyfrowym świecie i musimy nadążać za tymi zmianami; równie ważna jest strategia marketingowa. Oczywiście głównym priorytetem jest pisanie i komponowanie muzyki, ale dobrze opracowana strategia marketingowa zapewni również słuchaczom muzykę.

Konkurencja jest na wysokim poziomie, ponieważ często wydawane są duże ilości muzyki. Cele marketingowe zadecydują, czy muzyka łączy się z publicznością, czy nie.

Jeśli jesteś na etapie, na którym planujesz wydać muzykę lub nad nią pracujesz, poniższe kroki pomogą Ci zacząć.

Sprzedawaj swoją muzykę dzięki solidnemu planowi marketingowemu

Nie ma wątpliwości, że znasz podstawy brandingu i marketingu, ale jeśli nie masz doświadczenia, istnieje duże prawdopodobieństwo, że marketing nie mieści się w zakresie twoich umiejętności. Potrzebne jest długoterminowe podejście marketingowe, aby połączyć się z grupą docelową.

Plan marketingowy jest jak wskazówka; oszczędza ci to podejmowania pochopnych decyzji marketingowych, a zamiast tego przeprowadza strategię, która strategicznie pomaga na dłuższą metę. Ponadto działa jako medium, w którym możesz ocenić swoje wyniki marketingowe.

Warto przeczytać!  Tie Vlone o swojej muzyce i tym, jak staje się wirusowy

Jak więc opracować skuteczny plan marketingowy? Odpowiedziałem na poniższe pytanie krok po kroku.

Angażuj się sam na sam ze swoimi odbiorcami

Na początku będziesz musiał skupić się na swoich obecnych fanach. Następnie oczywiście poszerzenie bazy fanów jest kluczowym priorytetem, ale najpierw zbuduj silne połączenie z obecnymi fanami.

Kiedy pracujesz nad marketingiem muzycznym, będziesz musiał pracować i myśleć jak artysta. Jako artysta musisz kontaktować się z odbiorcami bezpośrednio za pośrednictwem blogów, stron internetowych i e-maili. Ogólna dystrybucja muzyki i list odtwarzania nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.

Następnie zaczynasz pracować nad nowymi fanami, tworząc angażujące treści. Ruch będzie trafiał na Twoją stronę internetową, gdzie będziesz oferować darmowe usługi w zamian za dołączenie użytkowników do Twojej listy mailingowej. Użyj tej listy e-mail, aby powtórzyć cykl.

Współpracuj z innymi artystami i influencerami

Praca, a ściślej mówiąc, współpraca z artystami lub influencerami to praktyczny krok w promocji muzyki. Podstawowym krokiem w tej współpracy jest wzajemna wymiana grona fanów i wykorzystanie ich do generowania wzajemnie korzystnych treści.

Warto przeczytać!  Jay-Z i Yo Gotti, zespół programu reformy więziennictwa Roc, wycofują pozew przeciwko więzieniu stanowemu MS

Zaprezentuj playlistę muzyczną swoim fanom

Szybkim podejściem marketingowym jest trafienie do fanów listami odtwarzania. Jest to skuteczna strategia marketingowa, ponieważ fani zaczną Cię wspierać, udostępniając dalej Twoje treści, pomagając w ten sposób poszerzyć grono fanów.

Promocja muzyki za pomocą płatnych reklam, takich jak reklamy na Facebooku, reklamy Google itp.

Nadal masz problemy z ruchem w sieci? Nie zniechęcaj się, bo nie jesteś jedyny. Ruch organiczny w ostatnich dniach gwałtownie spada. Aby temu zaradzić, przełącz się na płatne platformy. Platformy takie jak reklamy na YouTube, reklamy Google i reklamy na Facebooku to jedne z najlepszych narzędzi do kampanii reklamowych.

Twórz profesjonalne treści w mediach społecznościowych

Ponieważ ponad 45% populacji korzysta z mediów społecznościowych, łatwo zrozumieć, że media społecznościowe poprawiają muzyczne strategie marketingowe. Od promocji muzyki po zaangażowanie fanów, wkład mediów społecznościowych jest oczywisty.

Pytanie brzmi: jak tworzyć wysokiej jakości treści w mediach społecznościowych, aby przyciągnąć widzów? zazwyczaj
zabawne lub motywujące treści są dobrze odbierane i w znacznym stopniu udostępniane przez odbiorców. Na przykład dobrze zrobiony film z podkładem muzycznym może zafascynować wielu widzów. Ponadto grupy lub kanały w mediach społecznościowych mogą tworzyć społeczność fanów, dzięki czemu regularne aktualizacje, posty i interakcje mogą być wykorzystywane do skutecznego promowania treści.

Warto przeczytać!  Reality Laster wywiera wpływ na branżę odzieżową

Jednak zanim zaczniesz pracować nad strategią, będziesz musiał odpowiednio przeanalizować platformę mediów społecznościowych swoich odbiorców.

Wniosek

Bez wątpienia dzisiejszy przemysł muzyczny jest konkurencyjny, ale sukces jest możliwy do osiągnięcia. Jeśli włożysz ciężką pracę i opracujesz skuteczną strategię marketingową, stosując się do wytycznych i stosując odpowiednie narzędzia, osiągniesz swoje cele i zdobędziesz sprawiedliwy udział w widowni.

Jeśli twoja muzyka jest dobrze skomponowana i napisana, wystarczy lekkie pchnięcie, aby połączyć się z fanami. Ale wtedy musisz zachować cierpliwość i postępować zgodnie z wytycznymi opisanymi powyżej, aby opracować skuteczny plan marketingowy, a sukces przyjdzie z wahaniem.

Źródło